Hvad virker
– virker ikke!

Det handler ikke om mavefornemmelser. Det handler om viden beriget med data

I vores kampagneplanlægning arbejder vi målrettet med "path to conversion". Med andre ord vil det sige, at alle kampagner skal have et klart formål – Det skal føre til noget I ønsker at opnå - en interaktion, et nyt lead, et salg.

Det fragmenterede mediebillede

Alle taler om det fragmenterede mediebillede, hvor de digitale mediers andel nu udgør halvdelen af medieomsætningen. Når vi udvikler mediestrategien, ser vi på den digitale position som selve fundamentet. Vi er samtidig af den overbevisning, at den ikke bør stå alene. Den seneste forskning i salgsmodellering bekræfter, at de mest effektive medieplaner er cross media baseret på en kombination af analoge og digitale medier.

Jo lavere et mediebudget er, jo større omtanke

Jo lavere et mediebudget er, jo større bør omtanken være i forhold til hvilke medier, der købes ind og til hvilke vilkår. Gennem forbrugeranalyser af medievaner sammensætter vi det optimale mediemix i forhold til det budget, der er til rådighed. Gennem vores netværk indkøber vi målgruppe-eksponeringer til de rigtige priser, og sørger for booking og afrapportering.

Kontakt os, hvis du ønsker at høre mere om mediestrategi.

Vi starter med data, og vi slutter med data.

Data, empiri og viden er altafgørende for at skabe en succesfuld digital strategi. Hos Convince indleder vi altid et samarbejde med en kunde ved at indsamle al den data, vi kan. På den måde kan vi træffe de mest velovervejede beslutninger og agere ud fra konkret viden. Analyse og rapportering er en stor del af vores arbejde. Vi bruger særlige programmer til at indsamle og bearbejde data. Al data behandles naturligvis fortroligt.

 

perm_data_setting

Datadrevet kundesegmentering

Gennem vores digitale værktøjer kan vi beskrive og kortlægge dine potentielle kunder ved at forbinde deres online adfærd i husstanden til deres demografiske profil kendt fra postomdeling.

Conzoom lavede i 2002, i tæt samarbejde med Gallup, 30 forskellige danske forbrugertyper. Sammen med offentlig data og viden fra Gallup er forbrugernes adfærd, livsstil og holdninger segmenteret ned gennem deres fysiske adresse. Denne viden beriges nu med anonyme data om online interesser og adfærd opsamlet gennem husstandens IP adresse. Idag kan vi få kontakt til målgruppen igennem flere kanaler end tidligere, også kaldet multi-channels. I deres browser, på deres mobil, eller direkte i deres postkasse. Vi har testet teknologien og kan se, at den giver rigtig gode responsrater tidligt i den digitale kunderejse. 

Multi-channels

Conzoom lavede i 2002, i tæt samarbejde med Gallup, 30 forskellige danske forbrugertyper. Sammen med offentlig data og viden fra Gallup er forbrugernes adfærd, livsstil og holdninger segmenteret ned gennem deres fysiske adresse. Denne viden beriges nu med anonyme data om online interesser og adfærd opsamlet gennem husstandens IP adresse. I dag kan vi få kontakt til målgruppen igennem flere kanaler end tidligere, også kaldet multi-channels. I deres browser, på deres mobil, eller direkte i deres postkasse. Vi har testet teknologien og kan se, at den giver rigtig gode responsrater tidligt i den digitale kunderejse.

 

youtube_searched_for

Google Ads: Det oplagte sted at starte den digitale markedsføring

Google Text Ads (Tidligere AdWords) er Googles annonceringssystem og den mest effektive måde at lede trafik til sit website. Annonceringsformen i Google Ads kaldes også Paid Search, og sikrer en synlig placering som en af de øverste annoncer ved en Google-søgning. Mens Google Ads er et stærkt værktøj er det primært effektivt i slutningen af købsrejsen, og derfor bør det kombineres med eksempelvis Display annoncering.

Relevans, relevans og atter relevans.

I Google Ads' system findes der én overordnet retningslinje: Relevans. Det vil i al sin enkelhed sige, at jo mere relevant din annoncering er, jo billigere får du dine klik. Logikken er simpel, for Google er ikke interesseret i at give sine brugere søgeresultater, der ikke er brugbare og relevante.

De første søgeresultater i en Google søgning er Google Ads-annoncer, men de øvrige resultater er organiske resultater, som opnås ved at lægge en SEO strategi. Vi anbefaler, at man både arbejder med SEO & Google Ads i en kombineret strategi.

Google Ads er Googles egen genvej til effektiv synlighed.

Google Ads vises på de øverste og de nederste placeringer på siden ved en Google-søgning. Det betyder, at størstedelen af skærmen på computerens ”first frame/above the fold” kan være dækket af betalte annoncer, og at man skal scrolle for at komme ned til de organiske søgeresultater. På en mobil og tablet skal der scrolles endnu mere. Konsekvensen er, at flere brugere klikker på en Google Ads-annonce, fremfor at benytte de organiske søgeresultater. Der er med andre ord tale om en virkelig synlig og effektiv eksponering over for brugere, der har lavet en aktiv søgning via Google. Hos Convince er vi eksperter i at sammensætte og udvælge de rette søgeord, så der gives den bedst mulige eksponering for pengene.

Googles Text Ads er mere end betalte annoncer.

Selvom Text Ads (tidligere AdWords) primært er ensbetydende med paid search, så ligger der i Googles program også mulighed for at designe Display Ads, der ikke er bundet til Googles egen platform, men også fungerer på alverdens andre websites. Hos Convince behersker vi naturligvis alle features i Google Ads-paletten, herunder de redskaber der vedrører programmets markedsføringsmæssige muligheder.

 

featured_video

Display Banner: Den digitale verdens svar på kreativ markedsføring

Display Bannere er overalt på nettet og de dukker op, uanset om du søger nyheder, leder efter en ny barnevogn eller tjekker vejret på DMI. Hos Convince har vi specialiseret os i at arbejde kreativt og visuelt med bannerformatet og håndtere denne annonceform, så den er præcis og kun eksponeres overfor de rette personer. Dette giver en bedre relevans og højere effekt.

Vi køber ind, definerer, placerer og evaluerer.

Hos Convince foretrækker vi selv at stå for indkøb af display bannere. Det foregår via netværk som Adform og Google. Har køber vi ind på vores kunders vegne for at sikre de mest fordelagtige priser, de bedste placeringer og indhentningen af den nødvendige databerigelse for at kunne ramme de definerede målgrupper. Mens display bannerne kører, følger vi løbende op på deres performance, så vi hele tiden opererer med den mest effektive kombination af formater, placering, design og budskab.

Behavioural targeting.

Al digital markedsføring bygger på data, og behavioural targeting benytter sig af de oplysninger, vi har om en brugers adfærd, så vi kan tilrettelægge vores display banner ud fra de interesser, som vedkommende har afgivet – vi bruger det digitale fingeraftryk, der afsættes via vores færden på nettet. Ud fra disse data kan vi skabe særdeles målrettede display bannere, med præcist de budskaber, der med størst sandsynlighed vil have en brugers interesse.

Retargeting.

Det er muligt at lade et display banner blive eksponeret over for den samme bruger mere end én gang. Populært sagt kan vi “finde frem“ til brugeren igen og gentage eksponeringen. Der kan være flere grunde til at overveje denne teknologi, og salg er blot en af dem. Da et displaybanner er en effektiv kommunikator af imagebudskaber og fungerer godt til opbygning af kendskab, så er retargeting også oplagt at benytte, hvis man står med et budskab, et produkt eller en service, der kræver en højere grad af påvirkning.