TRADITIONEN UTRO

Ny marketingstrategi?
360° rådgivning

Markedsføring er ikke hvad det har været! Der er helt nye spilleregler. Et paradigmeskifte der åbner op for nye muligheder som mindre virksomheder måske har overset eller er tvivlende overfor.

Er du også i tvivl?

“Vi har da et udmærket website, et SEO bureau og et Adwords budget hos Google, så alt er vel i den skønneste orden! Eller er der noget vi overser?”

Det kan da også virke uoverskueligt, at skulle omlægge sin markedsføringsstrategi, og indbygge nye marketingteknologier der arbejder 24/7, men I vil blive overrasket over de optimeringsgevinster, der ligger lige foran jer.

Den rigtige strategi kræver indsigt.
Og indsigt bygger på evnen til at stille
de rigtige spørgsmål

–  Har vi det rigtige marketing-setup?

–  Bruger vi de rigtige mediekanaler?

–  Hvordan skal vi agere på de sociale medier?

–  Hvad kan vi selv gøre og hvad skal vi outsource?

–  Kan vi udnytte marketingsteknologierne bedre?

–  Betaler vi for meget eller måske for lidt?

–  osv.

medieunivers

TRADITIONEN UTRO

Købsprocessen har ændret sig hos forbrugere og professionelle indkøbere. Den er blevet længere og mere kompleks. Nye medier dukker op og medievaner ændrer sig. Der er flere muligheder for at påvirke beslutninger undervejs, men også risiko for at blive hægtet af. 

Kunderne trækker på information på tværs af kanaler, cross channel – 24/7. De leder efter at blive overbevist, men vil ikke spilde deres tid.  De ønsker ikke at blive solgt til. De ønsker at blive inspireret og hjulpet. 

Investerer I markedsføringsbudgettet rigtigt?

Mange penge bliver brugt forkert, når der købes annoncer, TV spots og andre medier. Ofte bygger disse bookinger på gamle traditioner. “Sådan har vi altid gjort”. Den kan give god mening overfor de brede målgrupper indenfor dagligvarer, men mange virksomheder arbejder i nicher med smalle målgrupper. Her er det oplagt at bruge egne data til at købe markedsføringskampagner der rammer præcist i målgruppen. Det er ofte her, at vi finder nye muligheder og besparelser.

EKSEMPEL:

Byggefirmaerne bruger millioner af kroner i aviserne. Det har de traditionelt altid gjort. Ifølge en analyse fra Gallup overvejer 80.000 danskere at bygge nyt villa eller sommerhus. Det er 2,5% af befolkningen. Af de 80.000 er der 8.000 familier/par der hvert år bygger nyt hus. Med andre ord en meget smal målgruppe som man forsøger at ramme med irrelevant massekommunikation. Det giver ikke meget mening, og flere eksempler står i kø – også på B2B markedet. 

SPAR PENGE OG OPNÅ EN BEDRE SLAGSEFFEKT?

Det lyder for godt til at være sandt, men det er typisk resultatet af processen.

Typisk finder vi betydelige besparelser i markedsføringsbudgetterne. Himmerland Golf Resort reducerede markedsføringsbudgettet med 70% og oplevede en øget salgseffekt på 40%.

Men besparelser er ikke et mål i sig selv. Et stærkere formidling af kundeløftet, en omprioritering af marketingkanalerne og større investeringer i udvikling af relevant indhold, er typisk outputtet af processen.

Vores konsulentprogram hjælper jer i gang og sikkert videre

Vi hjælper med at analysere jeres nuværende setup og konkurrencesituation, og sammen udtænker vi en markedsføringsstrategi med retning, fokus og klare prioriteringer.

Den teknologiske udvikling har åbnet op for helt nye muligheder indenfor inbound marketing. Vi hjælper jer med at få iscenesat en ny digital platform, der tiltrækker naturlig organisk trafik, der møder kunderne præcist, når de har brugt for det.

Men det bør ikke stå alene. Vi udtænker kampagnestrategier, der skal tiltrække og skabe awareness for de målgrupper og personas, der er out of market, men som kan “trigges” med et godt og relevant budskab.

streg2

Fasestruktur

For at tiden bruges effektiv har vi udviklet en metodestruktur, en fasestruktur der tilpasses i forhold til samarbejdets omfang, kompleksitet og budget. Vi laver alt arbejdet, men i den tidlige fase afholdes workshops.

"Den rigtige strategi kræver indsigt. Og indsigt bygger på evnen til at stille de rigtige spørgsmål"