Inbound
content
marketing

 

82% af danskerne bruger søgemaskinerne til at finde relevant information om varer og service, og 74 % deler indhold på de sociale medier.

Kilde: Danmarks Statistik.

For mange ligger der et stort salgspotentiale i at positionere sig rigtigt på tværs af de digitale kanaler med relevant viden, der inspirerer og guider brugerne i deres beslutningsproces.

Konverter anonyme brugere til kendte leads.

I har sikkert allerede et traditionelt SEO bureau tilknyttet, men udover den relevante placering på Google tænker I så jeres indhold (content) ind på tværs af digitale informationskilder – vel at mærke med strategisk omtanke?

Vores inbound marketing program udfordrer den traditionelle SEO tankegang og er bygget op omkring vores Newsroom koncept, der styrker jeres egne mediers digitale tilstedeværelse markant, og tiltrækker interesserede anonyme brugere og konverterer til dem til kendte LEADS. 

 

attract convert close delight

I skal vide, hvad I taler om – men også hvem I taler med, og hvorfor

For de købsbeslutninger, der er længere undervejs, starter researchen stort set altid på Google.

Kunderne uddanner sig selv igennem købsprocessen og netop derfor er godt indhold, der inspirerer og hjælper dem på vej i deres søgen, helt afgørende.

Succesformularen handler om at være på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt med den viden, der er relevant for en potentiel kunde. Med udgangspunkt i en eller flere formulerede kundeprofiler (personas) opsætter I en rejse for kundens vej igennem købsprocessens faser. 

 

check_circle_outline

Identificer jeres idéelle kunder

At kende sin idéelle kundeprofil, at vide hvem vi producerer indhold til, er helt afgørende for at tiltrække morgendagens kunder.

Ved at interessere sig for det mindset som kunden gennemgår i købsprocessen, så indsamler I viden om hvor I bedst kan bistå med relevant inspiration, information og guidelines. Dernæst iscenesættes kommunikationen med de rette virkemidler igennem nøje udvalgte mediatouchpoints, som leder kunden frem til en interaktion -f.eks et køb eller et sign up.

  • Vi tegner en ideal kundeprofil (persona) af dine kundegrupper. 
  • Hvem er de, hvor bor de og hvad interesserer de sig for?
  • Hvilke bekymringer har de og hvilke udfordringer skal de have løst?
  • Hvilke mediekanaler er deres foretrukne?

Når vi har defineret og beskrevet personas laver vi en præcis søgeordsstrategi og en redaktionel indholdsplan (content plan), så vi sammen får udviklet dynamisk og levende indhold, der tiltrækker trafik fra de brugere, der gerne vil vide mere. Nu er grundlaget skabt for at tiltrække kvalificerede leads og få nye kunder.

search

SEO - Lad Google gøre arbejdet for jer.

Det er ikke forkert at postulere, at det er Google, der bestemmer om et website er synligt på nettet. Kunsten er at vide, hvordan I som virksomhed holder jer gode venner med Googles algoritme, så I altid er synlige i søgeresultaterne. Begavet, målrettet og fleksibel SEO er en hjørnesten i den digitale strategi, og netop derfor arbejder vores SEO specialister hver dag med Googles over 200 faktorer for at sikre vores kunders placeringer.

Organisk LEAD program

Vores Inbound Marketing discipliner sikrer, at dit websted indeholder alle de elementer, der er nødvendige for at skabe en stabil strøm af kundeemner fra alle faser af købsprocessen. Vi vurderer og indarbejder alle aspekter af kundens rejse fra diverse mediekanaler til din hjemmeside for at forbedre konverteringsfrekvenserne og øge kundeemnerne.

Vi opsætter jeres eget NewsRoom - der leverer godt indhold 24/7

I en travl hverdag kan det være svært, at få planlagt og produceret kvalitetsindhold og dermed udnytte det enorme salgspotentiale der ligger at positionere sig rigtigt gennem sin digitale tilstedeværelse.

Vi fjerner denne udfordring og skaber indhold af høj kvalitet.

Vores NewsRoom team producerer nyheder, blogindlæg, videoer, e-bøger, infoGraphics, og giver Google og andre søgemaskiner de bedste forudsætninger for at synliggøre og matche jeres indhold op med de relevante søgninger. 

Vores kunder er med på en learning-curve og kigger os over skulderen. Efter et par år følger flere af vores kunder sig klædt på til selv at kunne fortsætte med egen udvikling af indhold med evt. Convince som sparringspartner eller med deres eget team . 

Kort intro til arbejdet med SEO:

check_circle_outline

Path To Conversion
– Fordi ethvert besøg skal føre til noget

Nu har vi fået inviteret gæsten ind på websitet. Job done! Ikke helt, et besøg er jo i grunden uinteressant hvis det ikke fører til noget målbart. En bruger som lander på en relevant landingpage skal møde kvalificeret, iscenesat indhold, der giver brugeren lyst til at vide mere, og dermed fører den besøgende ad en dynamisk sti frem mod en interaktion.

Landingpages

En landingpage er den side, som trafikken ledes frem mod. Det kan være fra diverse trafikkilder som  

  • et organiske søgeresultat fra Google
  • en banner reklame
  • en Adwords tekstannonce
  • en Facebook annonce
  • et blogopslag
  • et nyhedsbrev
  • eller lignende

På landingsiden findes den relevante produktinformation, kontakt-, bestillings- eller tilmeldingsformularer eller adgang til siden, hvor produktet kan købes nu og her. Det er her den afgørende konverteringsgrad måles og her det egentlige lead eller salg genereres.

 

path to conversion

check_circle_outline

Call To Action

Lad aldrig den besøgende stå alene. Sørg altid for at du tager den besøgende i hånden og guider ham/hende frem mod den løsning de leder efter. Det betyder at ethvert blogopslag, artikel eller menupunkt skal følges op med en call to action, altså en knap eller et link, som leder læseren videre til næste fase i købsprocessen, typisk en landingpage, hvor man konkret kan informere og tilbyde sit produkt eller sin løsning - hvilket leder til en konvertering for jer.

Konvertering - CRO

I har været dygtige til at tiltrække opmærksomhed og skabe trafik på jeres website, hvor I nu har mulighed for at at tilbyde en særlig viden, know how eller måske allerede har skabt behovet for en interaktion med brugerens kontaktdata. 

Konverteringsevnen eller konverteringsraten måles i websitets evne til at gøre ”Visitor-to lead” eller at guide en besøgende til at interagere på et bestemt stykke indhold / content:

  • Anmode om mere information
  • Stille spørgsmål
  • Rekvirere en PDF, e-bog eller white paper
  • Bestille vareprøve
  • Tilmelde nyhedsbrev, konkurrence el.lign
  • Blive medlem
  • Med mere

Analyser besøgsadfærden

Hvor kommer de fra og med hvilket mål er de landet på jeres website? Finder de den inspiration og information de søger og hvad får dem til at konvertere (eller ikke)?

Få et indblik i de besøgendes adfærd gennem analyser af deres vej gennem sitet. Formålet er at få kortlagt de foretrukne ruter til konvertering, men også finde muligheder til optimering. Løbende analyse og optimering er således afgørende for websitets konverteringsrate – små procentdele har stor effekt.

Seneste nyt fra bloggen

school

Lad kunderne finde jer. Motiver dem igennem inspiration og hjælp dem med gode råd