INBOUND CONTENT MARKETING
"82% af danskerne bruger søgemaskinerne til at finde relevant information om varer og service, og 74 % deler indhold på de sociale medier."
Kilde: Danmarks Statistik.
For mange ligger der et stort salgspotentiale i at positionere sig rigtigt på tværs af de digitale kanaler med relevant viden, der inspirerer og guider brugerne i deres beslutningsproces.
I skal vide, hvad I taler om - men også hvem i taler med, og hvorfor
I har sikkert allerede et traditionelt SEO bureau tilknyttet, men udover den relevante placering på Google tænker I så jeres indhold (content) ind på tværs af digitale informationskilder – vel at mærke med strategisk omtanke?
Vores inbound marketing program udfordrer den traditionelle SEO tankegang og er bygget op omkring vores Newsroom koncept, der styrker jeres egne mediers digitale tilstedeværelse markant, og tiltrækker interesserede anonyme brugere og konverterer dem til kendte LEADS.
Identificer jeres idéelle kunder
At kende sin idéelle kundeprofil, at vide hvem vi producerer indhold til, er helt afgørende for at tiltrække morgendagens kunder.
KONVERTER ANONYME BRUGERE TIL KENDTE LEADS
For de købsbeslutninger, der er længe undervejs, starter researchen stort set altid på Google.
Kunderne uddanner sig selv igennem købsprocessen og netop derfor er godt indhold, der inspirerer og hjælper dem på vej i deres søgen, helt afgørende.
Succesformularen handler om at være på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt med den viden, der er relevant for en potentiel kunde.
Vi skaber jeres personas
– Vi tegner en ideal kundeprofil (persona) af dine kundegrupper.
– Hvem er de, hvor bor de og hvad interesserer de sig for?
– Hvilke bekymringer har de og hvilke udfordringer skal de have løst?
– Hvilke mediekanaler er deres foretrukne?
Når vi har defineret og beskrevet personas laver vi en præcis søgeordsstrategi og en redaktionel indholdsplan, så vi sammen får udviklet dynamisk og levende indhold, der tiltrækker trafik fra de brugere, der gerne vil vide mere. Nu er grundlaget skabt for at tiltrække kvalificerede leads og få nye kunder.
ORGANISK LEAD PROGRAM
Vores Inbound Marketing discipliner sikrer, at dit websted indeholder alle de elementer, der er nødvendige for at skabe en stabil strøm af kundeemner fra alle faser af købsprocessen. Vi vurderer og indarbejder alle aspekter af kundens rejse fra diverse mediekanaler til din hjemmeside for at forbedre konverteringsfrekvenserne og øge kundeemnerne.
Social media: To-vejskommunikation er dobbelt så effektivt som en-vejskommunikation
En professionel og respektfuld brug af de sociale medier er en af de mest effektive og mest økonomisk fornuftige kommunikationskanaler i den digitale verden.
Den styrke, der ligger i at kunne navigere på sociale platforme, handler i udpræget grad om at kunne balancere sine budskaber, så man kan fremstå på for eksempel Facebook på en måde, der falder i tråd med dette medies idé, nemlig at være et privat frirum. Hos Convince er vi bevidste om denne skelnen mellem kommercielle ønsker og mediernes logik.
ALLE HADER AT BLIVE GENERET. ALLE ELSKER AT BLIVE HJULPET, INSPIRERET OG UNDERHOLDT
Medier som Facebook og Instagram (og til dels LinkedIn) er mange danskeres frikvarter, det er her de har en stor del af deres sociale liv. Som virksomhed, er det essentielt, at vi forstår denne kontekst og lader det afspejle sig i vores kommunikation: Vi skal hjælpe, inspirere og underholde. De sociale medier må ikke være salgsafdelingens forlængede arm.
SOCIAL MEDIA KOMMUNIKATION – I PRINCIPPET GRATIS MARKEDSFØRING
Denne form for tilstedeværelse på de sociale platforme fremstår umiddelbart som en gratis tur. Det koster ikke noget at lægge en underholdende video op, poste en god idé eller komme med en invitation til et Åbent Hus arrangement. Disse aktiviteter er som udgangspunkt gratis, forstået på den måde at det ikke koster noget at lægge indhold på hverken Facebook, Instagram eller LinkedIn. Men, for der er naturligvis et men, godt og gennemtænkt indhold skal produceres og postes på den rigtige måde og i de rigtige mængder. Hos Convince har vi en afdeling, der har særligt fokus på netop den disciplin, der hedder “SoMe Markedsføring“ – kommunikation på de sociale medier. Her har vi samlet den nødvendige ekspertise til at håndtere vores kunders aktiviteter på de sociale medier, styre antallet af posts, redigering af opslag, håndtere og igangsætte videooptagelser, overvåge likes og kommentarer og deltage i dialogen med brugerne. For i og med at der er tale om f.eks. en virksomheds Facebook-side, så er det vigtigt at agere på samme måde, som hvis der var tale om en privat Facebook-side: De samme regler gælder!
SOCIAL MEDIA MARKETING – TÆT PÅ KLASSISK MARKEDSFØRING
Et socialt medie som Facebook er både et frirum for brugerne til at pleje sociale interesser og vennekredse – men det er også en annonceplads på fuldstændig samme måde som andre steder på nettet. Men igen gælder der særlige regler for opnåelse af det optimale udbytte af sin tilstedeværelse. Hos Convince varetager vores SoMe-afdeling denne form for markedsføring og sikrer, at der udarbejdes de rigtige display ads og at de indrykkes de rigtige steder på f.eks. Facebook. Samtidig monitorerer vi de posts, vi har lagt op som almindelige posts på Facebook-siden.
SEO - Lad Google gøre arbejdet for jer
Det er ikke forkert at postulere, at det er Google, der bestemmer om et website er synligt på nettet. Kunsten er at vide, hvordan I som virksomhed holder jer gode venner med Googles algoritme, så I altid er synlige i søgeresultaterne. Begavet, målrettet og fleksibel SEO er en hjørnesten i den digitale strategi, og netop derfor arbejder vores SEO specialister hver dag med Googles over 200 faktorer for at sikre vores kunders placeringer.
VI OPSÆTTER JERES EGET NEWSROOM – DER LEVERER GODT INDHOLD 24/7
I en travl hverdag kan det være svært, at få planlagt og produceret kvalitetsindhold og dermed udnytte det enorme salgspotentiale der ligger at positionere sig rigtigt gennem sin digitale tilstedeværelse.
Vi fjerner denne udfordring og skaber indhold af høj kvalitet.
Vores NewsRoom team producerer nyheder, blogindlæg, videoer, e-bøger, infoGraphics, og giver Google og andre søgemaskiner de bedste forudsætninger for at synliggøre og matche jeres indhold op med de relevante søgninger.
Vores kunder er med på en learning-curve og kigger os over skulderen. Efter et par år følger flere af vores kunder sig klædt på til selv at kunne fortsætte med egen udvikling af indhold med evt. Convince som sparringspartner eller med deres eget team .
KORT INTRO TIL ARBEJDET MED SEO
Path To Conversion - Fordi ethvert besøg skal føre til noget
Nu har vi fået inviteret gæsten ind på websitet. Job done! Ikke helt, et besøg er jo i grunden uinteressant hvis det ikke fører til noget målbart. En bruger som lander på en relevant landingpage skal møde kvalificeret, iscenesat indhold, der giver brugeren lyst til at vide mere, og dermed fører den besøgende ad en dynamisk sti frem mod en interaktion.
ANALYSER BESØGSADFÆRDEN
Hvor kommer de fra og med hvilket mål er de landet på jeres website? Finder de den inspiration og information de søger og hvad får dem til at konvertere (eller ikke)?
Få et indblik i de besøgendes adfærd gennem analyser af deres vej gennem sitet. Formålet er at få kortlagt de foretrukne ruter til konvertering, men også finde muligheder til optimering. Løbende analyse og optimering er således afgørende for websitets konverteringsrate – små procentdele har stor effekt.
Call To Action
Lad aldrig den besøgende stå alene. Sørg altid for at du tager den besøgende i hånden og guider ham/hende frem mod den løsning de leder efter. Det betyder at ethvert blogopslag, artikel eller menupunkt skal følges op med en call to action, altså en knap eller et link, som leder læseren videre til næste fase i købsprocessen, typisk en landingpage, hvor man konkret kan informere og tilbyde sit produkt eller sin løsning – hvilket leder til en konvertering for jer.
KONVERTERING – CRO
I har været dygtige til at tiltrække opmærksomhed og skabe trafik på jeres website, hvor I nu har mulighed for at at tilbyde en særlig viden, know how eller måske allerede har skabt behovet for en interaktion med brugerens kontaktdata.
Konverteringsevnen eller konverteringsraten måles i websitets evne til at gøre ”Visitor-to lead” eller at guide en besøgende til at interagere på et bestemt stykke indhold / content:
– Anmode om mere information
– Stille spørgsmål
– Rekvirere en PDF, e-bog eller white paper
– Bestille vareprøve
– Tilmelde nyhedsbrev, konkurrence el.lign
– Blive medlem
– Med mere